Marlies van der Putten

Nog geen beoordelingen.

Hardwerkende managers die nog niet weten hoe ze hun mensen dagelijks kunnen stimuleren tot meer initiatief en persoonlijk leiderschap, terwijl ze dat wel heel graag willen.

Marlies van der Putten

Ik ben Marlies van der Putten, getrouwd en moeder van Dirk en Doris. Ik ben geboren in een warm en liefdevol gezin. Onze ouders hadden samen een slagerij en mijn broer, zusje en ik werkten allemaal met veel plezier mee.

Natuurlijk kwamen onze klanten voor een kwalitatief stukje vlees/product. We waren niet voor niets Keurslager. Als je ons vraagt waar de mensen voor terugkwamen, dan is er nog wat anders. De aandacht, de betrokkenheid, de warmte en een vriendelijk woord. Noem het echt contact.
Die combinatie van de kwaliteit van een product én echt contact zijn dan ook niet voor niets al twintig jaar de leidraad van ons bureau Quality Contact, waar ik samen met mijn broer en een team van collega’s iedere dag aan en voor werk.
Net als onze gezamenlijke gezinshistorie zijn wij gevormd door onze liefde voor en ervaring met (top)sport. De sport omgeving met trainen, prestaties leveren, je doel bereiken en hard werken zijn een rijke voedingsbodem voor ons en onze werkwijze.

Ik deel graag de belangrijkste les, waaruit Quality Contact ruim 20 jaar geleden is ontstaan. Een les uit mijn leven, als lid van het succesvolle Nederlands softbal damesteam. Het team dat Europees Kampioen werd begin jaren ’90. En toen..
Als team wilden we de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta halen. De plaatsing daarvoor verliep moeizaam, ondanks al ons harde werken, trainingsuren en fysieke inzet. Het was geen team, we roddelden over elkaar, waren niet open en eerlijk, het was niet veilig. Er moest wat gebeuren om de Spelen te halen, want zo waren we op weg naar niets. Wat er toen gebeurde zal ik nooit vergeten. Een andere coach trad aan, en in de kennismaking stond slechts één vraag centraal “verandering is een keuze, en waar kies jij voor?”.
Deze gerenommeerde coach deed het anders dan anders. Hij begon bij ons commitment om in veiligheid en vertrouwen als team samen te wreken. En bij onze persoonlijke motivatie om er echt voor te gaan. Erop vertrouwend dat als je als mens echt ergens voor gemotiveerd bent het zoveel makkelijker is om ergens hard voor te werken, je verantwoordelijkheid te nemen, ook voor het team, om te doen wat nodig is om resultaat te halen.

Met effect: we kwalificeerden ons voor de Olympische Spelen. Om meerdere redenen een ‘life changing event’ met mooie momenten en nog meer geleerde lessen. Voor ons begon daar de reis om verder te ontdekken wat dagelijks coachen, werken vanuit motivatie, leren door doen en samenwerken vanuit veiligheid en vertrouwen oplevert.
Vanuit deze geleerde lessen is Quality Contact ontstaan. Onze missie om de zichtbare vaardigheden en tools met de ogenschijnlijke onzichtbare ‘mindset’ en gevoelens te verbinden. Ons plan is helder: een opleiding waarin we managers leren ‘hoe’ ze een veilige omgeving creëren en de mensen in hun team kunnen ondersteunen in het (mentale) leerproces op een manier die vertrouwen geeft én verantwoordelijkheid stimuleert. Waar naast het behalen van resultaten ook aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, groei en plezier. Inmiddels doen wij dit al 20 jaar met veel impact en daar zijn we trots op.
Wellicht herken je het dat veel bedrijven heel druk bezig zijn met de zichtbare kant van Lean, Scrum of Agile. En toch lopen ze vast. Hoe kan dit en wat is de missing link? Luister naar onderstaand stukje video van 10 minuten uit onze KATA online training en ontdek het zelf. Hierin vertel ik wat wij hebben ontdekt over de geschiedenis van Toyota en wat nu maakt dat zij jaar in jaar uit het beste automerk van de wereld zijn.
Iedere dag komen we zelf steeds een stapje verder. En door onze kennis en geleerde lessen te delen hebben we aan hun KATA Methodiek een Quality Contact-touch toegevoegd. De QC KATA verbindt het KATA-gedachtengoed met écht contact. Echt contact met jezelf, met elkaar en met je uitdaging. Daarmee is de QC KATA niet alleen een methode, maar een alles-in één-aanpak bestaande uit een filosofie, methode van mindset en vaardigheden gekoppeld aan monitoring en verslaglegging.
Onze wens voor ieder leidinggevende: manage minder en coach meer! Stop het oude beoordelen en heb echt goede en waarderende gesprekken. In nog geen 10 minuten.
Met plezier vertellen we je daar meer over, en laten we je leren van wat wij hebben geleerd. Dat is waar wij voor gaan en staan bij Quality Contact.

Ik ben te vinden op:

Ontvang gratis e-book

Manage minder en coach meer.

Dit praktische e-boek beschrijft 14 belangrijke bouwstenen voor groei, geluk en resultaat.

Onze QC KATA methode is een set beproefde verbeter routines, die bekend werd na grondig onderzoek van de managementmethodes bij de Toyota fabrieken door Mike Rother. Wij hebben aan hun bewezen KATA methodiek een unieke QC -stap toegevoegd.  Onze unieke  QC KATA Methode verbindt  het gedachtegoed van succes  met persoonlijk leiderschap en écht contact met jezelf, met je team  en met je uitdaging. Het is een alles in een succes mechanisme  bestaande uit een mindset, coachvaardigheden, methode en monitoring en vastlegging.

UBUNTUM © 2024 - Powered by Brand Booster